Şeful grupului Metro, un business de peste 60 mld. euro: Afacerile din România ar putea reveni pe creştere anul viitor

Autor: Cristina Rosca 08.05.2015

Afacerile locale ale Metro Cash & Carry, prima reţea de comerţ modern care a venit în România în 1996, ar putea reveni pe creştere în anul financiar următor după ce în criză comerciantul german a pierdut aproximativ jumătate din cifra de afaceri în euro. În anul financiar 2013-2014 (anul financiar începe la 1 octombrie - n. red.) compania a obţinut local afaceri de 909 mil. euro.

„România este o piaţă impor­tantă pentru Metro Cash & Carry şi până la înce­pu­tul crizei am avut o dezvoltare fan­tas­tică. În momentul în care a izbucnit criza însă, businessul a fost afectat. Vrem să ne adap­tăm la contextul actual de piaţă şi rezul­tatele după primele şase luni (din anul financiar 2014-2015 ce înce­pe la 1 octombrie - n. red.) sunt îmbucu­ră­toare. Este însă prea cu­rajos să afirm că bu­sinessul va reveni pe plus încă din acest an (finan­ciar - n. red.), dar în 2016 cred că se va întâmpla“, spune Olaf Koch, CEO al gru­pu­lui german Metro, cu afaceri anuale de peste 60 mld. euro.

Gi­gantul german cuprinde pe lângă re­ţeaua Metro Cash & Carry şi hiper­mar­ke­tu­rile Real, galeria comercială Kaufhof şi ma­gazinele electro-IT Saturn şi Media Markt.

În România grupul este prezent cu 31 de magazine Metro Cash & Carry şi cu patru hipermarketuri Real. Iniţial au fost 24 de hipermarketuri, însă 20 dintre acestea au fost preluate de concurenţii de la Auchan.