Cea mai mare companie din România: Dacia depăşeşte din nou OMV Petrom

Autor: Bogdan Alecu 08.05.2015

Cifra de afaceri a companiei auto a crescut cu 2,3% anul trecut pentru că a vândut mai multe maşini mai scumpe din portofoliu (Duster), în ciuda unei scăderi de 1,3% a numărului total de maşini asamblate.



Automobile Dacia, principalul con­structor de automobile de pe piaţa locală, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 18,83 de miliarde de lei (4,24 mld. euro), în creştere cu 2,3% faţă de anul anterior, când compania a rulat 18,4 mld. lei, potrivit datelor companiei.

Dacia şi-a consolidat poziţia de cea mai mare companie de pe piaţa locală după cifra de afaceri pentru al doilea an consecutiv, în condiţiile în care cifra de afaceri a OMV Petrom S.A. a scăzut în 2014 cu 8,5%, la 16,53 miliarde de lei (3,71 mld. euro), potrivit raportului anual al companiei.

Creşterea cifrei de afaceri a companiei vine în contextul în care producţia de maşini de la Mioveni a scăzut anul trecut cu 1,2%, la 338.593 de unităţi.

„Creşterea vine atât din producţia de maşini mai scumpe, cât şi din creşterea producţiei de componente. Dacia a produs anul trecut 339.000 de maşini. Lucrăm aproape de capacitatea maxi­mă, ceea ce este foarte bine. Mioveni este o fabrică importantă pentru Dacia, de unde 92% din producţie pleacă la export“, a declarat Nicolas Maure, preşedinte şi director general al Auto­mobile Dacia, în cadrul evenimentului „Industria auto: motorul economiei româneşti“, organizat de ZF în parteneriat cu Dacia, Porsche Leasing şi Garanti Leasing.

Profitul net al companiei a urcat anul trecut la 401,2 milioane de lei (90,2 mil. euro), faţă de 332,2 mil. lei (75,1 mil. euro) 

Tot la Mioveni s-au mai produs anul trecut

aproape 596.000 de cutii de viteze, în creştere cu 15% faţă de anul precedent, şi 332.653 de motoare, cu 8% mai multe decât în 2013.

Potrivit companiei, Dacia reprezintă la nivelul anului trecut 2,8% din Produsul Intern Brut (PIB) al ţării şi 7,3% din exporturile României. În total, compania are peste 1.000 de furnizori pe piaţa locală de la care realizează anual achiziţii în valoare de peste 2 miliarde de euro, cei mai mulţi fiind concentraţi în Argeş şi în partea de vest a ţării.

În total, din 2004 când a fost lansat primul Logan şi până în prezent Dacia a vândut peste 3,3 milioane de maşini în 44 de ţări, dintre care cele mai multe în Franţa, reprezentând 0,7 milioane de maşini, Europa fiind în prezent principala piaţă a mărcii autohtone.