ZF Mobilio ’15: aplicaţiile mobile de shopping au de două ori mai multe descărcări pe iOS decât pe Android

Autor: Ioana Nita 11.05.2015

Cu toate că la nivel global aplicaţiile dezvoltate pentru sistemul de operare Google Android au cu 70% mult mai multe descărcări decât cele pentru Apple iOS, în cazul aplicaţiilor dedicate cumpărăturilor online situaţia se inversează, a spus în cadrul conferinţei ZF Mobilio ’15 Bogdan Colceriu, CEO-ul şi unul dintre fondatorii Frisbo, platformă care asigură toate serviciile operaţionale necesare funcţionării unui magazin în mediul online. „Deşi la nivel global, descărcările de pe Google Play sunt cu 70% mai multe decât cele de pe iOS, la nivel de retail lucrurile nu stau aşa, ci dimpotrivă. iOS-ul are de două ori mai multe descărcări pe brandurile de retail”.

Google Android este cel mai utilizat sistem de operare mobil la nivel mondial, cu o cotă de aproape 60%, în timp ce platforma mobilă de la Apple, iOS, se află pe locul al doilea ca răspândire, cu o cotă de circa 30%, conform datelor furnizate de Statcounter.com pentru luna aprilie 2015. Aceeaşi situaţie se regăseşte şi în România. Aproape 70% dintre utilizatorii români de dispozitive mobile au un smartphone şi/sau o tabletă care rulează sistemul Android, şi doar 24% deţin un iPhone sau un iPad, potrivit aceleiaşi surse. Retailerul online de modă Fashion Days, ale cărui comenzi provin în prezent în proporţie de 40% de pe dispozitivele mobile, este un exemplu local care susţine afirmaţia lui Colceriu. Compania a lansat în urmă cu doi ani aplicaţie dedicată pentru iOS, iar abia toamna trecută au pus la dispoziţie aplicaţia şi utilizatorilor de Android.

“Am fost primul retailer de fashion cu aplicaţie de iPhone, plus plata cu cardul direct din aplicaţie, în 2013. După doi ani ne-am uitat la rezultat – de la început numărul de download-uri a fost destul de mare, iar acum pe toate cele şapte ţări, am ajuns la 250.000 de descărcări ale aplicaţiei de iPhone şi iPad, plus Android”, a menţionat Cristina Popa, country manager al Fashion Days. Ea a adăugat că valoarea coşului de cumpărături realizat de pe iOS este cu 15% mai mare decât al unei comenzi din Android. În România, Fashion Days a ajuns în 2013 la afaceri de aproape 50 de milioane de euro, conform datelor raportate la Ministerul Finanţe.