OMV Petrom Marketing: Credem că anul viitor vom avea reţeaua ideală de distribuţie
Petrom, cea mai mare companie petrolieră locală, caracterizează numărul de staţii pe care le are în prezent ca fiind optim, deşi chiar anul trecut firma căuta cumpărători pentru un lot de circa 100 de benzinării. „Targetul nostru este menţinerea primei poziţii în piaţă“, spune Radu Căprău, preşedintele consiliului de administraţie al OMV Petrom Marketing, compania de 3,2 mld. euro care cumulează afacerile celor 544 de staţii Petrom şi OMV din România.
„Credem că la nivelul anului 2016, când vom finaliza proiectul de optimizare a infrastructurii de transport carburanţi, vom avea reţeau ideală de distribuţie. Numărul de staţii este în acest moment optim pentru noi şi suntem stabili pe aceste cifre. În măsura în care se vor dezvolta proiectele de infrastructură, centuri sau autostrăzi şi numărul nostru de staţii va creşte. Deocamdată, suntem în echilibru“, spune Radu Căprău, care este şi responsabil pentru procesul de optimizare a OMV Petrom Marketing.
Deşi poziţia pe care o ocupă acum Petrom în piaţa carburanţilor este greu de ameninţat de ceilalţi competitori, excepţia fiind o tranzacţie, cota de piaţă a companiei a fost erodată în ultimii ani de intensificarea concurenţei din acest domeniu de circa 9,5 miliarde de euro. Astfel, de la o cotă de piaţă de 39% în 2010, anul trecut Petrom avea o cotă de 34%, potrivit datelor din raportul anual al producătorului de petrol şi gaze.