Câţi bani fac cele 2.000 de benzinării din România, care vând combinat 6 milioane de tone de carburanţi

Autor: Roxana Petrescu 17.05.2015

În România se comercializează circa 5,8-6 milioane de tone de carburanţi, două treimi din această cantitate fiind repre­zentate de vânzările de motorină. Ca valoare, piaţa carburanţilor poate fi estimate la circa 9-9,5 miliarde de euro.

Cele mai mari vânzări se fac pe segmentul de retail, cu amănuntul, restul fiind reprezentat de clienţii comerciali.  În total, pe plan local activează mai bine de 2.000 de staţii de alimentare. Cel mai mare jucător din această piaţă este Petrom, companie care administrează o reţea de benzinării formată din 544 de staţii.

Locul secund este ocupat de Rom­petrol, compania controlată de kazahii de la KazMunayGas, în timp ce „medalia de argint“ a fost adjudecată de ruşii de la Lukoil şi cele 300 de benzinării pe care le au în portofoliu.  MOL România ocupă locul patru, a ajuns anul acesta la 200 de staţii şi a anunţat în 2014 că vrea un loc pe podiumul de 9,5 miliarde de euro al pieţei carburanţilor.  Deşi mai sunt două nume mari prezente pe piaţă, NIS şi Socar, ritmul de dezvoltare al acestor companii nu s-a ridicat la nivelul estimărilor iniţiale.