Paul Pop, de la corporaţie la antreprenoriat

Autor: Iuliana Roibu 19.05.2015

Paul Pop a apărut în catalogul Top 100 Tineri Manageri în 2006, primul an de apariţie a catalogului, iar la acea dată lucra în cadrul Rompetrol. La zece ani distanţă, Paul Pop este antre­prenor şi a avut în 2014 afaceri de 117 milioane de euro cu firma Rottco Consult. Anul trecut, Rottco Consult a vân­dut 100.000 de tone de carburant, din care 80% a fost mo­torină, iar cota sa de piaţă a fost de 1,5% din piaţa de distribuţie de carburanţi.

„Peste cinci ani, consider că voi fi sufi­cient de tânăr pentru a mai con­duce Rompetrol Downstream. Peste 10 ani însă, când piaţa din Ro­mânia va arăta cu totul altfel, în cel mai rău caz mă văd consultant într-o companie petrolieră interna­ţio­nală. În cel mai bun caz, mă văd într-o poziţie antrepre­no­rială“.

În urmă cu zece ani, Paul Pop stă­tea în biroul său din Piaţa Vic­toriei, povestea despre o reţea ma­tură de staţii pe care o construise pentru Rompetrol, dar şi despre viitorul său, pe care îl vedea, în cel mai bun caz, în zona antreprenorială. Zece ani mai târziu, Paul Pop stă în bi­roul său dintr-o vilă de pe malul la­cu­lui Străuleşti şi povesteşte despre ce a făcut în ultimii zece ani şi despre cum planul său antreprenorial a devenit realitate. 

Paul Pop îşi descrie viaţa profesională ca pe un continuu start-up. Pop este de profesie inginer chimist; a terminat facultatea în 1992 şi s-a angajat la Rafo, de unde a plecat la Lukoil, la mijlocul anilor ’90, când compania rusească a venit în România şi l-a recrutat ca director de strategie şi import-export. După ce a lucrat acolo doi ani, a mai petrecut un an la Romoil şi în 2000 s-a mutat la Rompetrol, unde a început de la zero construcţia unei staţii de retail. Astăzi, Rottco, bu­sinessul său, vinde carburanţi exclusiv wholesale către transportatori, staţii particulare, agricultori sau distribuitori.