Necşulescu, Jidvei: Vinul ajunge să fie penalizat din cauza imaginii ţării

Autor: Ioana David 20.05.2015

Omul de afaceri Claudiu Necşulescu, proprietarul Jidvei, unul dintre marii producători de vin de pe piaţa locală, spune că vânzările vor rămâne în proporţie de peste 90% concentrate pe piaţa internă, deoarece exporturile sunt dependente de factori pe care o companie nu îi poate controla, cum ar fi cei politici.

„Pentru producătorii români atenţia majoră trebuie să rămână pia­ţa internă, care este cea mai si­gură. Vinul este un produs puter­nic legat de imaginea de ţară şi cât timp imaginea nostră în afară nu este una care să reflecte realităţile, vinul ajunge să fie penalizat, nu din cauza calităţii sau a a preţului, ci din cauza originii şi imaginii. Este un produs ce nu se poate disocia sub nicio for­mă de locul de producţie de­oarece prin etichetare eşti obligat să menţio­nezi ori­gi­nea“, a afirmat el într-un interviu acordat Ziarului Financiar.

Cu toate că se află pe locul şase în Europa din punctul de vedere al producţiei de vin, România nu este o forţă şi în export având o concurenţă puternică din state precum Franţa, Italia sau Spania.