„Tot businessul care exista pe Dorobanţi începe să dispară pentru că nu mai sunt clienţi“

Autor: Corina Mirea 21.05.2015

Raluca  Brezoianu, de profesie avocat, şi Marian Predel, antreprenor cu experienţă în domeniul imobiliar, aduceau la începutul anului 2011 în Ro­mânia prima franciză Comptoir de Famille, un brand francez de magazine dedicat decora­ţiunilor pentru casă, prezent în alte 15 ţări din lume.

Atunci au investit în jur de 100.000 de euro în acest business, iar în urmă cu o săptămână au mai cheltuit în jur de 3.000 de euro pentru a-şi muta businessul de pe Calea Dorobanţilor din Capitală pe o străduţă din zona Floreasca într-un spaţiu de 80 de metri pătraţi. „Am decis să ne mutăm de pe Calea Dorobanţilor pentru că traficul a scăzut foarte mult în zona respectivă, aş zice undeva la peste 50% faţă de momentul în care am început şi chiar de anul 2013. Aproape tot businessul care exista pe Dorobanţi începe să dispară pentru că nu mai sunt clienţi, nu înţeleg exact ce s-a întâmplat. În plus, chiriile sunt foarte mari. Unde ne-am mutat acum avem un spaţiu puţin mai mare, foarte bine compar­timentat, pe care îl putem amenaja ca pe o casă şi chiria este cam cu 50% mai mică“, spune Raluca Buzoianu.

Ea nu a precizat ce venituri a avut magazinul, dar susţine că scăderea traficului a dus la un declin considerabil, însă valoarea coşului mediu de cumpărături al clienţilor a rămas aproape la fel, spre 50 de euro. În 2013, compania Proiect Maison De Charm, care operează maga­zinul, a avut afaceri de 85.000 de euro, a fost pe pierderi şi a avut un număr mediu de trei angajaţi, potrivit datelor de la mfinante.ro.

Comptoir de Famille nu este singurul business care a dispărut din Calea Doro­banţilor, nume mari precum multibrandul de lux The Place, controlat de Iulia Dobrin, renunţând la magazinul de pe această arteră pentru Calea Victoriei (una dintre princi­palele artere comerciale din Bucureşti, dar cu 50% din spaţii încă neocupate).

Procesul de mutare a durat două săptămâni, cu tot cu reamenajarea spaţiului şi mobilarea lui şi deja în primul weekend petrecut în noua locaţie Comptoir de Famille a avut un trafic semnificativ mai mare ca pe Calea Dorobanţilor.

„Trecem printr-o perioadă destul de dificilă pentru că oamenii se uită mai mult la preţ. Iar bunul mers al economiei din ultimul timp nu s-a reflectat în business, cel puţin nu când eram încă la fosta locaţie”.

Dacă în urmă cu mai bine de un an, când ZF a relatat povestea Comptoir de Famille la rubrica „Un start-up pe zi” Raluca Buzoianu lua în calcul ideea francizării brandului şi în alte oraşe din ţară, precum Iaşi, Sibiu, Braşov, Timişoara sau Cluj, în prezent ea se gândeşte doar la stabilizare după mutarea magazinului şi la “dezmeticire” după un 2014 cu afaceri în scădere. Cel mai bun an pentru companie a fost 2012 când a avut vânzări de 125.000 de euro.