ZF Construction & Infrastructure Summit 2015: o piaţă de 3 mld. € care reintră în zodia creşterilor

Autor: Ioan Dornescu 21.05.2015

Primele trei luni ale acestui an au eliminat din de­­claraţiile producătorilor de materiale de cons­trucţii cuvântul scădere, jucătorii raportând vân­zări cel puţin comparabile cu  cele din T1 2014, şi chiar sem­nificativ mai mari. În plus, prognozele a­vansate de companii cu privire la evoluţia de la ni­velul în­tregului an se încadrează într-un registru optimist.

Sectorul materialelor de construcţii, care acoperă aproximativ o treime din piaţa totală a construcţiilor, a stagnat anul trecut la o valoare de aproximativ 3,2 mld. euro. În debutul acestui an, reprezentanţii Asociaţiei Producă­torilor de Materiale de Construcţii din România (APMCR) estimau o creştere de câteva procente a industriei în 2015, într-un scenariu realist. Dacă înainte de venirea crizei piaţa locală a ma­te­rialelor de construcţii atingea nivelul record de 5 mld. euro, recesiunea care a urmat „a şters“ aproape 40% din valoarea acestei industrii. Prin­tre pro­ducătorii de materiale de construcţii care fac parte din APMCR se numără AdePlast (ade­zivi, poli­stiren, vopsea), Celco (BCA, adezivi, var), El­preco (BCA, ţigle, pavele şi borduri) sau Wien­er­berger (cărămizi).

Preşedintele APMCR, Claudiu Georgescu, vine la ZF Construction & Infrastructure Summit 2015, ca speaker în cadrul secţiunii unde va fi „disecat“ noul boom rezidenţial.

Care va fi impactul generat în piaţa materialelor de construcţii de dezmorţirea acestui sector? Cum vor profita producătorii de materiale de construcţii, nişaţi pe acest segment, de revenirea apetitului investitorilor pentru lansarea de proiecte noi? Mai pot visa companiile să revină la vânzările din 2008? Conferinţa, care va avea loc marţi, 26 mai, va reuni atât reprezentanţi ai mediului de afaceri, conectaţi la sectorul construcţiilor, cât şi din partea mai multor entităţi de stat.