Mega Image şi-a extins reţeaua de două ori mai repede decât vânzările

Autor: Cristina Roşca 21.05.2015

Retailerul belgian a ajuns cel mai mare chiriaş de la parterul blocurilor din Bucureşti, unde ocupă 9-10 hectare de spaţii.



Grupul belgian Mega Image, cel mai agresiv retailer în ceea ce priveşte expansiunea, a ajuns la finalul anului trecut la aproximativ 400 de magazine, de 25 de ori mai multe decât în urmă cu un deceniu.

Expansiunea a fost de două ori mai rapidă decât avansul cifrei de afaceri, care a crescut doar de 12 ori, până la 2,8 mld. lei (632,5 mil. euro) anul trecut.

Retailerul şi-a concentrat atenţia pe Capitală, unde a deschis 80% din cele peste 400 de magazine sub mai multe formate. Astfel, în anumite zone ale Bucureştiului belgienii au ajuns să aibă 5-6 unităţi pe o distanţă de 1-2 kilometri.

„În ultimul deceniu strategia companiei s-a schimbat, astfel că iniţial îşi concentrase atenţia doar pe segmentul supermarketurilor, magazine care au suprafeţe mai mari şi o ofertă mai variată de produse. Ulterior, şi-a diversificat portofoliul cu formatul Shop & Go de magazine de proximitate“, spune un executiv de top de pe piaţa de consultanţă imobiliară.