Hărţile cu autostrăzi viitoare, faţă în faţă cu realitatea

Autor: Ioan Dornescu 22.05.2015

Subiectele legate de starea infrastructurii locale au generat întotdeauna un interes puternic în rândul opiniei publice, hărţile cu viitoarele rute şi anunţurile legate de costurile şi termenele de dare în folosinţă a noilor şosele stârnind dezbateri şi polemici aprinse.

Narcis Neaga, şeful Compa­niei Naţionale de Autostrăzi şi Dru­muri Naţionale din România (CNADNR) din vara anului 2013, care are în mână un buget anual de 1,5 miliarde euro, vine la ZF Construction & Infrastructure Sum­mit ’15 în cali­tate de speaker. El va deschide prima parte a conferinţei, având ca temă discuţii le­gate de starea infra­struc­turii şi identi­ficarea proiec­telor care pot dinamiza piaţa cons­trucţiilor începând din acest an.

Strategia de implementare a Master Planului General de Transport, documentul care cuprinde priorităţile naţionale în materie de infrastructură de transport pe termen scurt, mediu şi lung, arată că până în 2020 sunt propuşi să apară pe harta rutieră a României aproximativ 960 de kilometri de autostrăzi noi, pe rute precum Sibiu - Piteşti, Câmpia Turzii - Târgu-Mureş sau Bacău -Paşcani, nota de plată pentru aceste drumuri fiind de 8,8 mi­liarde de euro, potrivit cal­culelor ZF.

Planul este evident unul ambiţios, în condiţiile în care, după căderea comunismului, România a construit sub 600 de kilometri de auto­străzi, având în prezent o reţea totală de circa 700 de kilometri de şosele de mare viteză.

Evenimentului ZF Construction & Infrastructure Summit va avea loc la 26 mai şi va aduce faţă în faţă jucători din mediul privat şi repre­zentanţii mai mul­tor entităţi de stat, printre temele de discuţie figurând şi cele precum infrastructura urbană - proiecte care schimbă faţa oraşelor, piaţa materialelor de construcţii – provocări pentru producătorii locali sau tendinţe pe piaţa imobiliară.