Directorul general CNADNR: La contractele de întreţinere, nu mai vrem să plătim pentru numărul camionalelor de sare, ci pentru ce se face cu ele

Autor: Carol Dan 26.05.2015

CNADNR va experimenta în acest an contracte de întreţinere pe baza criteriilor de performanţă, adică să nu mai plătească numărul camionalelor de sare, ci ce se face cu aceste camioane, a spus directorul companiei, Narcis Neaga, la conferinţa ZF Construction & Infrastructure.

"Este o premieră pentru companie, avem 3 proiecte pilot, respectiv Bucureşti-Ploieşti, DN2, Copăceni-Giurgiu, şi pe DN1, pe tronsonul Braşov-Veştenu. În Europa de Vest se face demult aşa ceva, cu rezultate foarte bune", a spus Neaga.

El a mai spus că reorganizarea CNADNR va presupune şi separarea activităţilor.

De asemenea, CNADNR va avea o altă abordare a studiilor de fezabilitate.

„Am constatat că foarte multe din tristeţile care se întâmplă pe autostrăzi sunt din cauza calităţii studiilor de fezabilitate. Calitatea studiilor de fezabilitate se reflectă în calitatea lucrărilor. Totalul claimurilor se ridică la 200 mil. euro, pe drumuri naţionale şi autostrăzi. Majoritatea cazurilor duc spre studiile de fezabilitate, eu cred că vom da jos cu 60% această valoare”.

În prima fază, CNADNR a cumpărat utilaje proprii. „Am cumpărat 100 de freze pe bani europeni, 7 utilaje speciale pentru fiecare regională de drumuri”

Alte declaraţii ale directorului CNADNR:

LA autostrada Comarnic-Braşov, tot ce pot să spun este că am început studiul de fezablitate la centura Buşteni şi centura Comarnic, care vor decongestiona traficul. Studiile de fezabilitate sunt în construcţie, vor fi gata în luna iunie, lucrările să înceapă anul acesta. Cu puţin noroc începem centura Braşov în acest an”.

„Drumul pe Valea Doftanei, fezabilitatea va fi gata anul acesta"

La Centura Capitalei, se lucrează, se lucrează. În 20 iunie va fi gata toată centura. Licitaţia iniţială pentru centura Capitalei a fost în 2008. Nu a fost finanţare, apoi am reziliat contractele, iar preţurile din 2008 nu mai erau valabile în 2014-2015. Anul acesta începem din nou.

„Lărgirea centurii va începe în toamnă. La centura de sud cu profil de autostradă este implicat BERD, sperăm să avem contractul în acest an pentru toată centura de Sud. Craiova-Piteşti-aceeaşi situaţie. Lucrările încep în acest an la lărgirea centurii la patru benzi. Durează cam doi ani”.