Piaţa de publicitate dă semne de creştere „sănătoasă”; online-ul, cel mai important avans

Autor: Luiza Chiroiu 03.06.2015

Piaţa de publicitate românească a făcut primii paşi spre o creştere sănătoasă anul trecut, iar digitalul a înregistrat cel mai dinamic ritm de creştere dintre toate mediile, de 10%, potrivit raportului Media Fact Book 2015.

Piaţa publicităţii din România a urcat cu 2,6% în 2014 comparativ cu 2013, de la 305 milioane euro la 313 milioane euro.

„E o creştere mică, dar sănătoasă, pe care te poţi baza”, spune Alexandra Olteanu,  managing director al agenţiei Initiative.

Companiile au cheltuit cu 10% mai mult în publicitatea online anul trecut faţă de 2013, şi anume 51 milioane euro.

Online-ul a luat 19% din investiţiile în publicitate, liderul rămânând însă televiziunea, care a avut 63% din piaţă. Investiţiile în publicitatea TV s-au situat la 198 milioane euro, în urcare cu 3% faţă de 2013.

Cel mai important declin a fost înregistrat de print, sector care a scăzut cu 10%, la 17 milioane euro.

Piaţa radio s-a redus uşor, de la 19 milioane euro la 18 milioane euro, iar publicitatea outdoor a consemnat o coborâre asemănătoare, de la 28 milioane euro la 27 milioane euro.