O carte clasică de business/ de Ziarul de duminică
Patrick Lencioni
Cinci tentaţii ale unui CEO
Editura Litera
Traducere din limba engleză de Mariana Piroteală
În colecţia de cărţi „CEO must read” de la editura Litera a apărut un nou volum: „Cinci tentaţii ale unui CEO” de Patrick Lencioni (după bestsellerul de anul trecut, „Avantajul”). O „lectură pentru oamenii de afaceri sătui de jargon şi de modele strategice complicate” – The Wall Street Journal.
Atunci când lucrurile merg prost pentru o organizaţie, cel care ar trebui să-şi asume în primul rând vina este CEO-ul. Dar câţi dintre lideri au curajul de a face acest lucru, analizându-şi comportamentul managerial pentru a descoperi şi înlătura disfuncţiile?
Patrick Lencioni foloseşte o modalitate simplă şi convingătoare pentru a descrie câteva tipare de comportament ce le pun probleme conducătorilor de organizaţii mai mici sau mai mari, din diferite domenii de activitate, arătându-le care sunt principalele cauze ale eşecului şi oferindu-le un model de autoevaluare ce îi va ajuta să devină lideri şi manageri mai buni.
Tentaţia 1: Alegerea statutului în locul rezultatelor
Tentaţia 2: Alegerea popularităţii în locul responsabilităţii
Tentaţia 3: Alegerea certitudinii în locul clarităţii
Tentaţia 4: Alegerea armoniei în locul conflictului
Tentaţia 5: Alegerea invulnerabilităţii în locul încrederii.