Retailul de mobilă, trecut cu vederea de „greii“ industriei, mai aşteaptă doi-trei ani după primii discounteri europeni
Retailul local de mobilă, o piaţă de aproximativ 700 mil. euro, ar putea atrage primul mare discounter european în următorii doi-trei ani, adică la zece ani după ce IKEA, cel mai mare jucător din lume, a făcut pasul în România.
Până acum mobila a fost ocolită de lanţurile internaţionale de discount, iar o piaţă propriu-zisă de discount nu există în acest sector. Din cauza consumului scăzut pe cap de locuitor (33 de euro pe cap de locuitor faţă de aproape 600 de euro în Germania), România a rămas doar terenul de joacă al antreprenorilor locali, care nu au simţit încă presiunea pe care un discounter sau un hard discounter o poate aduce.
Antreprenorii din această piaţă spun că există tatonări ale jucătorilor internaţionali şi se aşteaptă ca un prim nume să-şi facă intrarea în cel mult trei ani.
„Tatonările unor retaileri străini, în special pe zona de discount, sunt evidente. Mă întâlnesc cu proprietari sau manageri ai unor reţele importante din Europa care îşi reiau ideea de studiu de piaţă. În cel mult trei ani va fi aici şi un retailer european specializat pe discount“, a spus Dan Şucu, preşedintele Mobexpert. Mobexpert operează o reţea de 32 de magazine, iar Dan Şucu adaugă faptul că până acum a evitat să intre în discount sau hard discount.
La nivel european, printre reţelele care ar putea lua România în vizor se numără Mobelix (parte din grupul austriac XXXLutz), Sconto (Germania), Poco (Germania), dar un anunţ întârzie să apară.