Retailul de mobilă, trecut cu vederea de „greii“ industriei, mai aşteaptă doi-trei ani după primii discounteri europeni

Autor: Ioana David 04.06.2015

Retailul local de mobilă, o piaţă de aproximativ 700 mil. euro, ar putea atrage primul mare discounter european în ur­mătorii doi-trei ani, adică la zece ani după ce IKEA, cel mai mare jucător din lume, a făcut pasul în Ro­mânia.

Până acum mobila a fost oco­lită de lanţurile internaţionale de dis­count, iar o piaţă propriu-zisă de dis­count nu există în acest sector. Din cauza con­su­mu­lui scăzut pe cap de locuitor (33 de euro pe cap de locuitor faţă de aproape 600 de euro în Germania), România a rămas doar te­renul de joacă al antreprenorilor lo­ca­li, care nu au simţit încă presiunea pe care un dis­counter sau un hard discounter o poate aduce.

Antreprenorii din această piaţă spun că există tatonări ale jucătorilor internaţionali şi se aşteaptă ca un prim nume să-şi facă intrarea în cel mult trei ani.

„Tatonările unor retaileri străini, în special pe zona de discount, sunt evidente. Mă întâlnesc cu proprietari sau manageri ai unor reţele importante din Europa care îşi reiau ideea de studiu de piaţă. În cel mult trei ani va fi aici şi un retailer european spe­cializat pe discount“, a spus Dan Şucu, pre­şedintele Mobexpert. Mobexpert ope­rează o reţea de 32 de magazine, iar Dan Şucu adaugă faptul că până acum a evitat să intre în discount sau hard discount.

La nivel european, printre reţelele care ar putea lua România în vizor se numără Mobelix (parte din grupul austriac XXXLutz), Sconto (Germania), Poco (Ger­mania), dar un anunţ întârzie să apară.