Maşinile „made in Romania“ pierd teren în Europa

Autor: Bogdan Alecu 04.06.2015

Automobilele produse în Ro­mânia de Dacia şi Ford au înregistrat scăderi ale vânzărilor sau coborâri în topul segmentelor pe care sunt prezente, în contextul în care niciunul dintre cei doi constructori nu a mai lansat niciun model nou de la finalul anului 2013, când a intrat în producţie Duster facelift.

Rezultatele raportate de Duster, Sandero, Logan sau B-Max pe pieţe­le europene încep să se vadă şi într-un declin al exporturilor de 2,1% în perioada ianuarie-aprilie 2015 faţă de acelaşi interval din 2014.

Dintre cele patru modele asamblate în România cel mai mare declin a fost punctat de Ford B-Max. Cu toate că şi-a menţinut locul patru în segmentul monovolumelor mici, B-Max a punctat în primul trimestru un declin de aproape 20 de procente, la mai puţin de 13.700 de maşini. „Fa­milia modelelor Max de familie este complet reînnoită odată cu lansarea noilor C-Max, S-Max şi Ga­laxy din acest an. Modelul B-Max este încă nou şi nu necesită momentan o revizuire“, a spus Valerio Bren­cia­glia, directorul general al Ford România.

Clasa mică este singura din cele trei pe care maşinile produse în Ro­mânia nu sunt în top cinci cele mai bine vândute.