Topul jucătorilor de pe piaţa distribuţiei bunurilor de larg consum

Autor: Mădălina Panaete 07.06.2015

Cei mai mari cinci jucători de pe piaţa locală de distribuţie de bunuri de larg consum  (FMCG) au înregistrat cumulat un avans de aproape 9% al afacerilor anul trecut, până la peste 2,5 mld. lei, semn că vânzările din industria de profil au crescut, arată o analiză a ZF făcută pe baza datelor furnizate de companii şi de Ministerul de Finanţe.

Piaţa de distribuţie FMCG este dominată de antrepre­nori, iar în total în România se intermediază anual de către distribuitorii de bunuri de larg consum vânzări aproape 10 mld. lei, conform ultimelor date. 

Liderul pieţei a rămas Interbrands Marketing & Distribution, care este con­tro­lat de Rand Sherif, care este şi CEO al companiei, şi de compania Holson Hol­ding înregistrată în Cipru, dar în spatele căreia se află acţionari libanezi (familia Sarkis).