„Terenul de joacă“ al miliardarilor, la ora bilanţului: Câţi bani au făcut marii petrolişti anul trecut

Autor: Roxana Petrescu 09.06.2015

Numitorul comun al celor mai mari jucători de pe o piaţă de circa 9,5 miliarde de euro cu peste 2.000 de benzinării a fost creşterea profitului, în contextul în care evoluţia vânzărilor nu a produs surprize.

În total, cele mai mari cinci companii petroliere din România au înregistrat anul trecut un business de 35,8 miliarde de lei (circa 8 miliarde de euro), un nivel relativ stabil, dar profitul lor cumulat a bifat un avans de peste 30%, schimările remarcabile find evoluţia pozitivă a rezultatelor Rompetrol şi Lukoil

OMV Petrom Marketing, compania care grupează businessul celor 544 de benzinării Petrom şi OMV, conduce detaşat acest clasament, firma având o cotă de piaţă de 34%, potrivit datelor din raportul anual. „Circa 75-80% din vânzările OMV Petrom Marketing se realizează pe segmentul de retail, iar restul pe partea comercială. Este o împărţire a vânzărilor relativ constantă“, a explicat Radu Căprău, preşedintele consiliului de administraţie al OMV Petrom Marketing.