Doar 7 din 100 de hoteluri sunt afiliate unui lanţ internaţional, la jumătate faţă de media din Vest. „Mai este loc de creştere“

Autor: Mădălina Panaete 12.06.2015
Numărul de hoteluri afiliate unui lanţ internaţional a crescut cu 54% în ultimii şase ani, însă în România acest indicator continuă să fie sub nivelul ţărilor din vestul Europei. Astfel, doar 7% din hotelurile din România sunt afiliate la un lanţ internaţional, faţă de aproape 15% în vestul Europei, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
 
„Dacă ne uităm la numărul de hoteluri din România, vedem că nu sunt multe afiliate la un lanţ internaţional, aşa că există loc de creştere. (...) În ţările mai mature hotelurile neafiliate coboară la 40-50%, iar în America la 80%“, spune Frank Reul, area general manager al Accor, responsabil pentru România, Bulgaria şi Macedonia.  Accor este unul dintre cele mai importante lanţuri hoteliere pre­zente pe piaţa din România, având în total şapte hoteluri sub brandurile Mercure, Novotel, Pullman şi Ibis (patru hoteluri).