Pariul pe piaţa chineză a unei familii de antreprenori din Vrancea

Ziarul Financiar 20.06.2015

George şi Mircea Neacşu, acţionari ai producătorului de vinuri  Senator Wine România, cu afaceri de 13 mil. lei anul trecut, au ajuns să vândă 45% din volume pe piaţa chineză, acesta fiind unul dintre cele mai importante pariuri ale antreprenorilor care vând mărci precum Senator, Monşer sau Omnia.

Compania are în proprietate o cramă şi peste 530 de hectare cu viţă-de-vie, în două podgorii diferite, una la Însurăţei, în judeţul Brăila (246 de hectare), care produce vinuri bio, şi alta la Tirol, în judeţul Caraş-Severin (285 de hectare). Senator Wine România a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de aproape 13 milioane de lei, în scădere faţă de 2013, când a depăşit 18 milioane de lei.

Cu toate acestea, profitul companiei a crescut, în acelaşi interval, depăşind 532.000 de lei, faţă de 370.000 de lei în 2013. Pentru anul în curs, antreprenorul vrâncean, care are 51 de ani, se aşteaptă la o creştere de două cifre a vânzărilor, mai cu seamă că exporturile spre piaţa chineză s-au dublat în prima parte a anului.
 

George Neacşu a povestit pentru revista Business Magazin (www.bmag.ro) care sunt plusurile şi minusurile unei podgorii certificate bio, cum a ajuns ca ponderea vânzărilor peste hotare să depăşească vânzările locale şi ce rol joacă în această ecuaţie China.