Moisa, BT: Nu citesc ca pe o veste negativă faptul că 60% dintre firme nu se gândesc să acceseze un credit, indiferent de cost

Autor: Liviu Popescu 15.06.2015
Faptul că 60% dintre companii nu se gândesc să acceseze un credit, indiferent de cost, nu este neapărat o veste proas­tă, întrucât creditarea în sine nu este un scop, este un mijloc prin care rezolvi anu­mite nevoi de dezvoltare, susţine Ti­be­riu Moisa, directorul executiv pentru clienţi corporativi şi IMM-uri din cadrul Băncii Transilvania, prezent la a pa­tra edi­ţie a conferinţei ZF Bankers Summit.
 
„Ceea ce generează nevoia de dezvoltare este încrederea pe care antreprenorii o au la un moment dat că există suficienţi de mulţi clienţi care să le cumpere marfa într-un mod sustenabil. Când nevoia de dezvoltare depăşeşte banii pe care îi ai în buzunar, se creează o nevoie de finanţare“, a spus Moisa, care lucrează pentru BT din 2002.
 
Un procent de 64% dintre companiile care au participat la un sondaj derulat de BNR au raportat că nu ar lua un credit în lei, iar 68% nu ar lua un credit în euro, indiferent de cost. Sondajul, care a avut loc în perioada octombrie 2014 - martie 2015, a avut la bază un chestionar transmis unui eşantion de 10.500 de firme, 85% dintre acestea fiind firme mici şi mijlocii.