Şeful centrelor comerciale Winmarkt: Economia îşi revine acum şi nu este un moment prielnic să vindem
Autor:
Cristina Rosca
15.06.2015
Carlo Barban, care conduce din primăvara anului trecut businessul Winmarkt, afirmă că vânzarea centrelor comerciale din România nu este o prioritate până în 2018, însă „orice are un preţ“.
Grupul italian IGD a preluat în 2008, când criza abia îşi arăta colţii, 15 centre comerciale construite în comunism în inima oraşelor medii şi mari de provincie. Astăzi, pe o piaţă dominată de malluri de ultimă generaţie, italienii investesc în reconstrucţie pentru a face loc unor branduri precum H&M, necesare pentru creşterea viitoare. Lucrările de reconstrucţie au tras în jos veniturile din ultimii ani, însă 2015 se preconizează a fi primul an de revenire pentru Winmarkt, scrie revista Business Construct în ediţia din luna iunie. Italienii au investit de la începutul anului trecut până în prezent peste 8,5 milioane de euro în remodelarea centrelor comerciale Winmarkt, cea mai mare parte a sumei fiind cheltuită pentru lucrări de reconstrucţie interioară, compania fiind nevoită să facă loc unei noi ancore, respectiv suedezilor de la H&M. Retailerul de modă a ajuns astfel chiriaş în cinci dintre cele 15 centre comerciale Winmarkt.
Planul de investiţii al IGD în România nu se opreşte însă aici, alte 5 milioane de euro fiind planificate pentru perioada 2015-2018.