Piaţa auto simte din plin creşterea consumului

Autor: Iulian Anghel 15.06.2015

Cifra de afaceri în comerţul cu autovehicule a crescut în aprilie cu 6,1%, an/an.



Tendinţa de consolidare a con­sumului intern se certifică şi pe segmentul vânzărilor de autovehicule şi motociclete, o piaţă de 29 de mi­liarde de lei, după ce datele statistice indicaseră deja creşteri importante pe segmentul comerţului cu amănuntul (o piaţă de 138 mld. lei) şi a comerţului cu ridicata (cu excepţia autovehiculelor, o piaţă de 236 mld. lei).

Potrivit datelor Institutului Na­ţional de Statistică (INS) publicate la sfârşitul săptămânii trecute, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a moto­cicletelor a crescut în primele patru luni din 2015 cu 6,1%, graţie unui avans considerabil al comerţului cu autovehicule (+14,7%) şi întreţinerea şi repararea autovehiculelor (+6,8%). Cifrele confirmă prognozele potrivit cărora cererea internă va fi motorul creşterii economice în 2015 şi în anii ce vin, iar datele Statisticii din T1 subliniază acest lucru: consumul intern a contribuit cu 3,1% la creşterea economică de 4,3%, la distanţă mare de investiţii care au contribuit la creşterea economică cu 1,3%.

Prognoza de primăvară a Comisiei Europene în privinţa economiei ro­mâneşti pariază pe o creştere eco­nomică de 2,8% anul acesta, susţinută de un avans al consumului privat de 3,5% şi al consumului guvernamental de 0,7%. Până acum, datele statistice confirmă prognozele. Comerţul cu amănuntul a crescut cu 4% în primele patru luni din an, iar comerţul cu ridicata (cu excepţia autovehiculelor) a crescut cu 1,3% în T1.

Comerţul este împărţit statistic în trei mari subdiviziuni - comerţul cu ridicata (zona en gros), comerţul cu amănuntul (cel mai important indi­cator pentru consumul populaţiei) şi comerţul cu ridicata şi cu amănuntul din auto (dominat de importatorii şi dealerii de maşini). Pe toate cele trei segmente Statistica indică creşteri.