Şeful mallului AFI Cotroceni: Bucureştiul nu are o problemă cu numărul de centre comerciale, ci cu dimensiunea lor – unele sunt prea mari

Autor: Andreea Neferu 16.06.2015

Centrul comercial AFI Palace Cotroceni, deschis în 2009, are în prezent 82.000 de metri pătraţi, generând anual vânzări de peste 200 de milioane de euro.

Israel Vizel, manager al diviziei de centre comerciale în cadrul companiei israeliene AFI Eu­rope, proprietarul AFI Palace Cotroceni, spune că piaţa de malluri din Bu­cureşti nu este supra­saturată, în ciuda des­chiderilor din ulti­mii ani.

„Nu există o problemă cu numărul de centre comerciale, ci cu dimensiunea lor. Fiecare cartier are nevoie de propriul său centru comercial, cu un mix specific de chiriaşi. Dacă îl faci prea mare, s-ar putea ca efectul să se întoarcă ca un bumerang şi să afecteze eficienţa proiectului în sine“, afirmă Vizel.

Bucureştiul are în prezent zece malluri cu suprafeţe de peste 40.000 de metri pătraţi fiecare (dacă se ia în considerare şi Unirea Shopping City, care după anii ’90 a fost remodelat şi modernizat), dintre care patru, Băneasa Shopping City, AFI Palace Cotroceni, Sun Plaza şi Mega Mall, sunt de di­men­siuni mari, având fiecare peste 70-80 de mii de metri pătraţi închiri­abili. Începând de anul viitor, pe harta mall-urilor bucureştene vor mai apărea două nume noi, ParkLake Plaza din Ti­tan şi Veranda Mall de lângă Piaţa Obor.