Topul celor mai mari companii din industria laptelui: doar primii trei trec de 400 mil. lei anual

Autor: Mădălina Panaete 17.06.2015

Investiţia grecilor de la Olympus într-o fabrică de la zero în judeţul Braşov îşi arată roadele, grupul raportând un avans al vânzărilor de 28% anul trecut, cel mai mare al unei companii din top zece.

Piaţa lactatelor, evaluată la circa 4 mld. lei, devine un sector tot mai „vânat“ atât de multi­na­ţio­nale, care încearcă să îşi creas­că afacerile într-o industrie cu o evo­luţie timidă, cât şi de antreprenorii ro­mâni, care se bazează pe consumul tot mai mare de produse tradiţionale româneşti.

Anul trecut, Albalact, companie cu acţionariat majoritar românesc, a devenit li­derul pieţei de lactate, întrecând astfel Danone, care are însă un portofoliu format aproape integral din iaurturi.

Albalact are în portofoliu peste 150 de produse comercializate sub cinci bran­duri:  Zuzu, Fulga, De Albalact, Rarăul şi Poiana Florilor.

Compania, care este pre­zen­tă pe piaţă cu produse precum lapte am­ba­lat, iaurt, unt, smântână sau brânzeturi, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 475 de mi­lioane de lei, în creştere de 12% faţă de anul precedent. În schimb, Danone Ro­mânia a avut afaceri în scădere, la 456 mil. lei şi a raportat pierderi de 16 milioane de lei.