Topul celor mai mari companii din industria laptelui: doar primii trei trec de 400 mil. lei anual
Investiţia grecilor de la Olympus într-o fabrică de la zero în judeţul Braşov îşi arată roadele, grupul raportând un avans al vânzărilor de 28% anul trecut, cel mai mare al unei companii din top zece.
Piaţa lactatelor, evaluată la circa 4 mld. lei, devine un sector tot mai „vânat“ atât de multinaţionale, care încearcă să îşi crească afacerile într-o industrie cu o evoluţie timidă, cât şi de antreprenorii români, care se bazează pe consumul tot mai mare de produse tradiţionale româneşti.
Anul trecut, Albalact, companie cu acţionariat majoritar românesc, a devenit liderul pieţei de lactate, întrecând astfel Danone, care are însă un portofoliu format aproape integral din iaurturi.
Albalact are în portofoliu peste 150 de produse comercializate sub cinci branduri: Zuzu, Fulga, De Albalact, Rarăul şi Poiana Florilor.
Compania, care este prezentă pe piaţă cu produse precum lapte ambalat, iaurt, unt, smântână sau brânzeturi, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 475 de milioane de lei, în creştere de 12% faţă de anul precedent. În schimb, Danone România a avut afaceri în scădere, la 456 mil. lei şi a raportat pierderi de 16 milioane de lei.