Mallurile pierd teren în Polonia. Câştigătorii sunt outleturile şi magazinele online

Autor: Cristina Roşca 17.06.2015

Magazinele de modă şi încălţăminte deschise în mallurile şi centrele comerciale din Polonia pierd din popularitatea câştigată în ultimul deceniu, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă PMR. La polul opus, outleturile (magazine care vând produse din colecţiile mai vechi la preţuri de discount) şi magazinele online câştigă teren.

„Schimbări semnificative au avut loc în ultimii ani în comportamentul de consum al polonezilor, preferinţele lor pentru canalele de vânzare modificându-se. În 2013 circa 64% dintre polonezi mergeau la mall pentru a-şi cumpăra haine. Acum ponderea a scăzut la 54%. Declinul este chiar mai puternic dacă sunt întrebaţi care este este principalul canal de vânzare. Ponderea mallurilor a scăzut cu 9% doar în ultimul an, perioadă în care magazinele de brand amplasate în afara centrelor comerciale au câştigat 8%”, potrivit PMR.