Constructorul portughez de drumuri Pragosa speră la o cifră de afaceri de 10 mil. euro în acest an după investiţii de 20 mil. euro în România

Autor: Luiza Chiroiu 28.06.2015

Din 2007, de când a intrat pe piaţa din România, constructorul portughez de drumuri Pragosa a investit 20 milioane euro în afacerile locale, iar pentru acest an ţinteşte vânzări de 10 milioane euro.

„Principalii clienţi ai Pragosa Ro­mânia sunt autorităţile publice din jude­ţele Prahova, Dâmboviţa şi Ilfov, precum şi o serie de clienţi firme pri­vate“, a explicat pentru ZF Mário Sousa, CEO al Pragosa România.

În urma semnării mai multor contracte mai ales cu autorităţi publice locale, anul trecut grupul portughez a realizat în România o cifră de afaceri netă de 25 milioane lei (5,6 milioane euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

Firma portugheză a intrat pe piaţa românească în urmă cu opt ani şi s-a axat pe construcţiile de drumuri, însă îşi propune să-şi extindă activi­tatea şi în domeniul con­struc­ţiilor civile şi de re­ţele de alimentare cu apă, de canali­zare şi de tratare a apelor uzate.

România a fost pri­ma piaţă în afara Por­tugaliei unde Pra­gosa a decis să se ex­tin­dă, datorită apro­pierii culturale şi po­ziţiei geografice a ţării. Faptul că România a de­venit la 1 ianuarie 2007 membră a Uniu­nii Europene a contribuit, de asemenea, la alegerea portughezilor de a intra pe pia­ţa locală, afirmă Sousa. Ulterior, Pragosa a intrat şi pe piaţa din Mozambic.

Necunoaşterea limbii române şi recrutarea de personal califi­cat au fost cele mai mari proble­me întâmpinate de grupul portughez la venirea în Ro­mânia.

Cu 100 de an­ga­jaţi şi după in­ves­tiţii de 20 mi­lioa­ne euro, Pragosa îşi pro­­pune acum să ajun­gă la o cifră de afa­ceri de 10 milioane euro.

Pragosa conduce şi ope­raţiuni în sectorul de producţie de ciment, beton şi agregate în judeţul Prahova.