ConsultaClick: Ideea platformei care a schimbat modul în care românii îşi fac programări la doctor s-a născut în urma unui accident de motocicletă

Autor: Luiza Chiroiu 21.06.2015

Un accident de motocicletă şi nevoia de terapie de specialitate au stat la baza creării unui serviciu online pe care tot mai mulţi români încep să-l folosească. Acum câţiva ani, un tânăr portughez, Duarte Champalimaud, a suferit un accident grav de motocicletă în urma căruia a avut nevoie de îngrijiri medicale şi de mai multe şedinţe de fizioterapie pentru a-şi reveni complet.

Programarea la doctor prin telefon s-a dovedit a fi un chin pentru tânărul Champalimaud. Cum la acel moment în Portugalia nu exista niciun site prin care oamenii să-şi programeze o consultaţie la medic, în 2011, Champalimaud a pus bazele platformei ConsultaClick.com, alături de mai mulţi apropiaţi.

Disponibil iniţial doar în Portugalia, serviciul s-a lansat în România la începutul anului 2012 după o investiţie de 400.000 euro în construcţia site-ului. Extinderea pe piaţa românească a costat compania portugheză încă 250.000 euro până în prezent. Din 2013, platforma a devenit disponibilă şi în Spania şi Brazilia.

Atât de promiţător a mers afacerea în România, încât grupul a decis să se exindă până în 2017 în alte trei ţări din Europa Centrală şi de Est.

Numărul românilor care caută un doctor prin intermediul platformei online a crescut constant de la lună la lună din 2012, ajungând la 100.000 în mai, ceea ce reflectă interesul tot mai mare pentru că­u­tarea celor mai convenabile servicii me­di­cale, inclusiv pe internet, spune Ricardo Cravo, business director al Con­sultaClick România.

Începutul în România nu a fost teribil de complicat, pentru că iniţiatorii proiectului cunoşteau piaţa locală datorită experienţei acumulate în perioada în care au lucrat în Bucureşti. Fondatorii platformei online au activat din 2007 în România, în sectoare diverse, de la vânzări la servicii bancare.

În plus, spune Cravo, intrarea pe pia­ţa românească a fost facilitată şi de originile latine comune.

„Susţinerea noastră a venit din par­tea românilor şi a companiilor locale. Până la urmă, suntem latini, la fel ca ro­mâ­nii şi acest lucru ne-a permis să cola­bo­răm mai bine şi să fim mai ingenioşi în găsirea soluţiilor“, afirmă Cravo.

Echipa ConsultaClick România este formată din 11 colaboratori în prezent, însă găsirea oamenilor potriviţi s-a dovedit a fi o provocare pentru grupul portughez, cea mai dificilă fiind căutarea unor specialişti în domeniile IT, mar­keting digital şi design web. În schimb, compania nu a avut probleme în a recruta oameni pentru vânzări şi call center.

Cea mai solicitantă etapă a pro­iec­tului companiei portugheze a fost pro­mo­varea serviciului în rândul doctorilor şi al pacienţilor români.

„A trebuit să facem un efort im­por­tant (ca investiţii şi timp) pentru a ex­plica şi prezenta serviciul. Totul era nou la acel moment, şi nu doar în România“, spune Cravo.

 

Ce face platforma ConsultaClick?

Orice doctor îşi poate crea un profil pe platforma ConsultaClick.ro, în care să prezinte orarul în care este disponibil, adresa clinicii unde poate fi găsit şi preţul consultaţiilor.

Iniţial, pe site s-au înscris mai ales doctorii care deţin cabinete private mici însă, ulterior, şi clinicile mai mari au început să îşi ofere serviciile prin intermediul acestei platforme online. Printre acestea se numără în prezent Gral Medical, Anima şi Medas, iar Cravo consideră că în curând compania va încheia parteneriate şi cu marile lanţuri de clinici din România, pentru că „nu există niciun dezavantaj dacă eşti pe site“.

Pacienţii care au nevoie de o consultaţie pot alege un doctor în funcţie de propriul program, de preţul pe care sunt dispuşi să-l plătească sau de recomandările altor utilizatori ai platformei.