Concesiunea autostrăzii Comarnic-Braşov a picat pentru a treia oară. Cine plăteşte pentru cel mai răsunător eşec al drumurilor româneşti?

Autor: Andreea Neferu 18.06.2015

CNADNR a anulat procedura pentru atribuirea contractului de concesiune pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov, care trebuia să fie construită de francezii de la Vinci, austriecii de la Strabag şi grecii de la Aktor.

Aceasta este cea de-a treia încercare a statului român de a construi această şosea în concesiune sau parteneriat public-privat care eşuează, având în vedere că în ultimul deceniu guvernele care s-au perindat la Palatul Victoria au tot încercat să susţină acest proiect într-o formulă care să fie finanţată de investitori privaţi.

În fiecare dintre cele trei încercări, francezii de la Vinci au fost implicaţi în concesiune, fiind investitorul privat care dorea să finanţeze construcţia. Ulterior, în a doua încercare au mers alături de grecii de la Aktor, iar la al treilea “experiment” s-au aliat şi cu austriecii de la Strabag.

Anunţul privind eşecul autostrăzii vine în contextul în care momentan România nu are un ministru al transporturilor, Ioan Rus, cel care a ocupat în ultimul an această funcţie, dându-şi demisia în urmă cu o săptămâna ca urmare a unor declaraţii despre românii din diaspora.