Pur, Fairy şi Axion controlează piaţa de 183,5 milioane de lei a detergenţilor de vase

Autor: Cristina Rosca 23.06.2015
Românii cheltuie anual pe detergent de vase 183,5 mil. lei, pe o piaţă do­mi­nată de trei branduri străine, res­pectiv Pur (al grupului german Henkel), Axion (Colgate) şi Fairy (P&G).
 
Cei trei mari ocupă nouă dintre cele zece poziţii din topul celor mai vândute produse în volum, top în care îşi face loc şi o marcă privată. În total, cele zece pro­duse „spală” mai bine de o treime din piaţă, potrivit datelor ofe­rite de compania de cer­cetare de piaţă Vektor Mark­tfor­schung.
 
Astfel, podiumul este alcătuit din Fairy la 500 ml - cu miros de lămâie şi res­pectiv măr - pe primele două poziţii - şi Pur cu miros de lămâie la 450 ml. De altfel, Pur, brand din portofoliul com­pa­niei Henkel, este prezent pe cinci po­ziţii în top, fiind astfel cel mai bine vân­dut brand per ansamblu, potrivit da­telor ofe­rite de Vektor Marktfor­schung. Fairy este prezent de două ori, iar Axion de alte două ori. Topul realizat de com­pania de cercetare de piaţă re­pre­zintă clasa­mentul în volum al celor mai vândute produse de tipul detergent de vase.