Cei mai mari cinci producători de jocuri video se îndreaptă spre afaceri de 400 mil. lei

Autor: Corina Mirea 23.06.2015

Ubisoft, EA Games, Gameloft, King şi MavenHut au ajuns anul trecut la vânzări cumulate de 376 mil. lei din producţia şi testarea de jocuri video pe PC, console sau mobile, fiind cele mai mari companii ale industriei de gaming din România, arată calculele ZF pe baza datelor obţinute de la Ministerul Finanţelor.

Veniturile lor au crescut cu aproape 30% faţă de anul trecut. Numai o mică parte a businessului se face însă „pe banii“ utilizatorilor de jocuri din România. Astfel că cei peste 4.000 de români care lucrează ca producători, dezvoltatori sau testeri în companii de gaming lucrează pentru piaţa externă.

„Noi şi cred că aproape toate companiile din industria jocurilor video din România nu lucrăm strict pentru piaţa locală, ba chiar dezvoltăm sau testăm produse prepon­derent pentru utilizatorii din afara gra­ni­ţelor. România este al 20-lea consumator al jocurilor pe care noi le producem, pe primele locuri fiind Germania şi Marea Bri­tanie“, spune Bobby Voicu, cofondator şi CEO al MavenHut, producător local de jocuri pentru reţele sociale şi zona de mobile.