Red Bull a ajuns să valoreze 11 mld. dolari şi a depăşit branduri ale PepsiCo şi Coca-Cola

Autor: Mădălina Dediu Panaete 23.06.2015

Red Bull, un brand lansat în urmă cu aproximativ 28 de ani, a ajuns să valoreze peste 11 miliarde de dolari, cu plus 5% faţă de anul precedent, şi se situează pe locul trei în topul celor mai valoroase branduri de băuturi răcoritoare din lume, în faţa unor nume precum Pepsi, Fanta sau Sprite, cu o istorie mult mai îndelungată, arată studiul Brand Z realizat de compania de cercetare de piaţă Millward Brown.

Red Bull a fost fondat de Dietrich Mateschitz la mijlocul anilor 1980 şi este unul dintre cele mai tinere branduri de băuturi răcoritoare, în condiţiile în care Pepsi şi Coca-Cola au o istorie de peste 100 de ani.

Coca-Cola a fost inventată de John Pemberton şi servită pentru prima dată în 1886, în timp ce Pepsi-Cola a fost creat în 1898 de farmacistul Caleb Bradham.

Red Bull, prezent în 167 de ţări, a avut anul trecut afaceri de peste 5 mld. euro. Comparativ, Coca-Cola Company a avut anul trecut venituri nete de 45 miliarde de dolari, în timp ce PepsiCo (inclusiv snacksuri) a avut peste 66 miliarde de dolari venituri nete. Red Bull a fost vândut prima dată în Austria.

Cel mai valoros brand de băuturi răcoritoare din lume rămâne şi în acest an Coca-Cola, marca americană valorând 70 miliarde de dolari.

Cinci din cele 15 branduri prezente în clasament sunt din portofoliului gigantului Coca-Cola, cinci sunt deţinute de PepsiCo, în timp ce grupul elveţian Nestlé are două branduri în clasament- Nescafé şi Nespresso.

Coca-Cola este prezentă în top cu brandul omonim, Diet Coke, Fanta, Sprite şi Gatorade, în timp ce PepsiCo are în clasamentul întocmit de Millward Brown brandurile Pepsi, Tropicana, Lipton, Mountain Dew, Diet Pepsi.

Pe al doilea loc în topul celor mai valoroase branduri de băuturi răcoritoare se află Diet Coke, marcă deţinută tot de Coca-Cola. PepsiCo, al doilea cel mai mare jucător din industria mondială  a băuturilor răcoritoare, îşi menţine brandul-fanion Pepsi pe locul patru în clasamentul Brand Z.