H&M „mătură“ piaţa de modă: Vânzările per magazin au crescut cu 30% în S1, în timp ce alte branduri se zbat în insolvenţă sau ies de pe piaţă
Brandul suedez este primul retailer de modă de pe piaţa locală care depăşeşte pragul de 100 mil. euro afaceri anuale.
Fiecare magazin al retailerului suedez H&M a avut în prima jumătate a anului financiar 2015 vânzări de 2,2 milioane de euro, cu 30% mai mari decât în perioada similară din anul anterior. Într-o perioadă în care retailerii români intră în insolvenţă (Jolidon, House of Art), iar unii jucători străini decid să iasă de pe piaţă (Esprit, Kiabi, New Look), o „mână“ de retaileri străini domină achiziţiile românilor.
Cele mai puternice braduri locale de modă după valoarea vânzărilor sunt H&M, Zara (alături de celelalte branduri ale grupului spaniol Inditex) şi C&A. Jucătorii mari „mătură“ astfel piaţa de modă şi reuşesc nu doar să crească prin expansiune, ci şi să câştige cotă de piaţă de la concurenţă, cel mai concludent exemplu fiind H&M, care şi-a majorat vânzările per magazin cu aproape o treime, potrivit calculelor ZF. Calculul a fost realizat primar, jurnalistic, fără a ţine cont de data de deschidere a magazinelor. Suedezii au terminat primele şase luni din anul financiar 2015 (ce începe la 1 decembrie 2014 şi se termină la 30 noiembrie 2015) cu afaceri de 89,5 mil. euro, în creştere cu 50% faţă de perioada similară din anul anterior. Avansul a fost susţinut nu doar de creşterea like for like, ci şi de expansiunea care a dus reţeaua la 41 de magazine, cu şapte mai multe decât în urmă cu un an.