H&M „mătură“ piaţa de modă: Vânzările per magazin au crescut cu 30% în S1, în timp ce alte branduri se zbat în insolvenţă sau ies de pe piaţă

Autor: Cristina Rosca 26.06.2015

Brandul suedez este primul retailer de modă de pe piaţa locală care depăşeşte pragul de 100 mil. euro afaceri anuale.

Fiecare magazin al retaile­rului suedez H&M a avut în prima jumătate a anului fi­nanciar 2015 vânzări de 2,2 milioane de euro, cu 30% mai mari decât în perioada si­milară din anul anterior. Într-o pe­rioadă în care retailerii români intră în insolvenţă (Jolidon, House of Art), iar unii ju­cători străini decid să iasă de pe piaţă (Esprit, Kiabi, New Look), o „mână“ de retaileri străini domină achiziţiile românilor.

Cele mai puternice braduri locale de modă după valoarea vânzărilor sunt H&M, Zara (alături de celelalte branduri ale grupului spaniol Inditex) şi C&A. Jucătorii mari „mătură“ astfel piaţa de modă şi reuşesc nu doar să crească prin expansiune, ci şi să câştige cotă de piaţă de la concurenţă, cel mai concludent exemplu fiind H&M, care şi-a majorat vânzările per magazin cu aproape o treime, potrivit calculelor ZF. Calculul a fost realizat primar, jurnalistic, fără a ţine cont de data de des­chidere a maga­zinelor. Suedezii au terminat primele şase luni din anul financiar 2015 (ce începe la 1 decembrie 2014 şi se termină la 30 noiembrie 2015) cu afaceri de 89,5 mil. euro, în creştere cu 50% faţă de perioada similară din anul anterior. Avansul a fost susţinut nu doar de creşterea like for like, ci şi de expan­siunea care a dus reţeaua la 41 de ma­ga­zine, cu şapte mai multe decât în urmă cu un an.