Afacerile spaniolilor de la Inditex ajung la un pas de 200 mil. euro. Zara este „responsabilă“ pentru jumătate

Autor: Cristina Rosca 04.07.2015
Grupul spaniol Inditex, prezent pe piaţa locală cu şapte branduri în frunte cu Zara, Massimo Dutti şi Bershka, a ajuns anul trecut la un pas de afaceri de 200 mil. euro (872,6 mil. lei) după ce businessul cumulat a crescut cu 12,3% fără ca grupul să deschidă niciun magazin nou.
 
Marja de profit a rămas relativ constantă la circa 15%.
 
Cel mai puternic brand al grupului a rămas de departe Zara, care a contribuit cu circa 50% atât la totalul afacerilor, cât şi la profitul gru­pului. Sub brandul „fanion“ erau deschise la finalul anului trecut 21 de magazine. Urmă­toarele branduri ca număr de magazine sunt Bershka, Pull&Bear şi Stradivarius, cu câte 19 unităţi la finalul lui 2014, urmate de Massimo Dutti cu nouă, Oysho cu şapte şi Zara Home cu patru. În total 98 de unităţi. Ca venituri, Massimo Dutti, un brand care se adresează clienţilor cu venituri peste medie, depăşeşte Stradivarius, un brand „mass market“.