Nottez, Uzina mecanică Dacia: Dorim mai mulţi furnizori locali. Importăm prea mult din Franţa

Autor: Bogdan Alecu 01.07.2015

Una dintre principalele probleme cu care se confruntă Automobile Dacia, cel mai mare exportator al României, este faptul că pentru motoare şi cutii de viteze este nevoit să apeleze la importuri deoarece nu găseşte furnizorii necesari pe plan local.

Philippe Nottez, direc­to­rul executiv al Uzi­nei Mecanice şi Şa­siuri Dacia, ridică în pre­mieră pentru un exe­cutiv din industria auto pro­blema im­porturilor ce afectează direct pro­ductivitatea şi costurile uzi­nelor auto din România.

În opinia acestuia uzina im­portă prea multe piese din Europa de Vest deoarece nu gă­seşte local furnizori, iar pe lângă preţurile mai mari practi­cate de companii din ţări precum Franţa se adaugă şi costuri lo­gistice im­portante cu trans­por­tul acestora până aici.

Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia este a doua mare uzină de pe platforma industrială de la Mioveni după cea de auto­mobile, având circa 4.000 de anga­jaţi şi fiind considerată cea mai com­plexă uzină mecanică a grupului Re­nault la nivel mondial. Aceasta înglobează mai multe tehnologii de fabri­caţie precum tur­nătoria de alu­miniu sub presiune, uzinare, asam­blare de cutii de viteze pentru Dacia, Renault şi Nissan, asamblare de motoare pe ben­zină, sudură şi asamblare de osii şi punţi în principal pentru Dacia.