Cu o creştere de 21,5%, vânzările online susţin avansul consumului în primele cinci luni ale anului

Autor: Cristina Rosca 07.07.2015

Românii au cheltuit mai mulţi bani în perioada ianuarie-mai 2015 atât pe alimente dar şi pe haine, mobilă sau electronice, susţinând un avans al consumului de 4,3% în serie ajustată.

Consumul a crescut în primele cinci luni ale anului cu 4,3% în serie ajustată, motorul principal fiind comerţul online, unde achiziţiile au crescut în aceeaşi periodă cu 21,5%. La polul opus, există o singură categorie de produse unde vânzările au trecut în „teritoriul negativ” în perioada ianuarie-mai 2015 comparativ cu aceeaşi periodă a anului trecut.

Vânzările de produse farmaceutice, cosmetice şi bunuri de parfumerie în magazine specializate au fost astfel singurele care au înregistrat un declin de 2,3% în primele cinci luni din an, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică.