ContentSpeed: Retailul de modă e cel mai dinamic sector în online acum. Jumătate din magazinele dezvoltate de noi în 2015 au fost de fashion
Autor:
Ioana Nita
19.07.2015
După magazinele online cu profil electro-IT, primele lansate pe piaţa de comerţ electronic din România, industria de fashion este în prezent unul dintre cele mai dinamice sectoare din mediul online, cu o pondere de circa 10% în totalul pieţei de profil.
Anul trecut, retailul online a fost estimat la circa 1,1 mld. euro, iar pentru 2015 se preconizează o creştere de peste 20%, potrivit estimărilor reprezentanţilor ContentSpeed, companie locală specializată în dezvoltarea de magazine online.
„Valoric, segmentul fashion reprezintă în prezent aproximativ 10% din piaţa de comerţ electronic. Ca valoare a tranzacţiilor, electronicele şi electrocasnicele continuă să primeze, însă ca număr de comenzi, segmentul fashion & lifestyle a luat un avânt spectaculos. Marjele de profit sunt mult mai mari în acest domeniu şi au şi avantajul recurenţei“, a declarat pentru ZF Doina Vîlceanu, director de marketing în cadrul ContentSpeed. Ea deţine împreună cu soţul ei – Radu Vîlceanu – 80% din acţiunile ContentSpeed, restul fiind deţinute de Ileana Anghel, conform datelor publicate în Monitorul Oficial. Anghel a intrat în acest an în acţionariatul companiei.
Anul trecut, afacerile ContentSpeed s-au situat la aproape un milion de euro, în creştere cu circa 70% faţă de 2013. În decurs de 13 ani, ContentSpeed a dezvoltat în total peste 400 de magazine online, printre care se numără şi branduri cunoscute ca Diverta, Il Passo, QuickMobile, ZorileStore, Chicco, Flormar Cosmetics, Austral, Radox, Indesit, Ariston, Hotpoint, OptiBlu şi Vitacom Electronics.
„De la începutul lui 2015, aproape jumătate din magazinele noi lansate pe platforma ContentSpeed sunt din domeniul fashion & lifestyle - dublu faţă de anul anterior, când au predominat cele din domeniul electro-retail, DIY şi auto“, a precizat Doina Vîlceanu, adăugând că în a doua jumătate a anului se vor lansa noi branduri în mediul online care vor avea „un impact important în nişa de fashion & lifestyle online“.