Românii cumpără 1,5 borcane de muştar pe an. Cu un consum numai de sărbători sau la grătar, piaţa scade
Autor:
Maria Tufan
16.07.2015
Românii au consumat anul trecut nouă milioane de kilograme de muştar, ceea ce echivalează cu circa 1,5 borcane pe an per capita, în valoare de 77 mil. lei, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.
Cu o cultură culinară mai puţin dezvoltată decât în restul Europei, piaţa de sosuri din România este împărţită în trei mari categorii, muştarul reprezentând cel mai mare segment din punctul de vedere al vânzărilor, urmat de ketchup şi maioneză.
Marii jucători din domeniu spun însă că în acest an consumul de muştar este în scădere, de cele mai multe ori achiziţia acestui produs fiind legată de perioada sărbătorilor sau de tradiţionalul grătar de 1 Mai. „Deşi există fluctuaţii în piaţa de sosuri, iar ultimele date legate de consumul de muştar arată o piaţă în uşoară scădere, noi reuşim să păstrăm un trend pozitiv în categorie datorită celor două segmente în care jucăm: economy (economic - n.red.) şi up-mainstream (peste medie- n.red.)“, precizează Andreea Toloacă, marketing manager al Orkla Foods.