Românii cumpără 1,5 borcane de muştar pe an. Cu un consum numai de sărbători sau la grătar, piaţa scade

Autor: Maria Tufan 16.07.2015
Românii au consumat anul trecut nouă milioane de kilograme de muştar, ceea ce echivalează cu circa 1,5 borcane pe an per capita, în valoare de 77 mil. lei, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Vektor Markt­forschung.
 
Cu o cultură culinară mai puţin dezvoltată decât în restul Europei, piaţa de sosuri din România este îm­părţită în trei mari categorii, muştarul repre­zentând cel mai mare segment din punctul de vedere al vânză­rilor, urmat de ketchup şi maioneză.
 
Marii jucători din domeniu spun însă că în acest an consumul de muştar este în scădere, de cele mai multe ori achiziţia acestui pro­dus fiind legată de perioada sărbă­tori­lor sau de tradiţionalul grătar de 1 Mai. „Deşi există fluctuaţii în piaţa de sosuri, iar ultimele date legate de consumul de muştar arată o piaţă în uşoară scădere, noi reuşim să păstrăm un trend pozitiv în categorie datorită celor două segmente în care jucăm: economy (economic - n.red.) şi up-mainstream (peste medie- n.red.)“, precizează Andreea Toloacă, marke­ting manager al Orkla Foods.