Agricola Bacău, vânzări mai mari cu 3,4% la semestru. „TVA nu a adus modificări spectaculoase în consum“
Autor:
Maria Tufan
22.07.2015
Agricola Bacău, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală a cărnii, a înregistrat în primele şase luni ale anului o creştere a cifrei de afaceri de 3,4% faţă de aceeaşi perioadă din 2014, la 306 milioane de lei (69 mil. euro), avans susţinut de creşterea consumului de carne cu 7% şi a produselor crud-uscate cu 19%.
Ritmul de creştere al vânzărilor din primul semestru este însă uşor sub cel raportat în primele trei luni, când Agricola anunţa un avans de 4%. Reprezentanţii Agricola explică scăderea prin faptul că unele firme din grup şi-au adaptat activitatea la contextul de piaţă, înregistrând astfel cifre de afaceri mai mici.
Deşi consumul de carne de pui a crescut cu 7% în volum faţă de aceeaşi periodă a anului anterior, cifra de afaceri a Agricola International SA, cea mai mare companie a grupului, ce cuprinde lanţul de producţie a cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a stagnat la 172 de milioane de lei.