Financial Times se va muta într-un nou sediu din Londra şi va angaja mai mulţi jurnalişti

Autor: Madalina Cerban 26.07.2015

După achiziţia sa de către Nikkei, Financial Times trebuie să îşi caute un nou sediu, din cauză că tranzacţia de preluare a acestei publicaţii nu a inclus şi cumpărarea clădirii din Londra în care ziarul funcţionează din 1989. Înainte de a se muta în actualul sediu, care este deţinut de FT Group, echipa publicaţiei şi-a desfăşurat activitatea începând cu anii 1950 într-un alt sediu londonez.

Potrivit directorului executiv al FT Group, John Ridding, Financial Times va căuta anul viitor un nou sediu. De asemenea, publicaţia vrea să angajeze mai mulţi jurnalişti, în contextul schimbării patronatului ziarului.

"Dincolo de această tranzacţie, ne gândim la un mediu mai adecvat, mai dinamic, mai corespunzător zonei de digital media", a spus John Ridding, precizând că mutatul unei asemenea companii implică o planificare riguroasă, care necesită timp. "Nu este nicio grabă, iar în caz de urgenţă putem să mai stăm în actualul sediu pentru câţiva ani, însă un nou sediu se află în planurile noastre", a mai spus el.

Ridding a mai spus că Financial Times îşi va creşte numărul de angajaţi, însă nu a oferit cifre în acest sens. Acest lucru va avea loc în contextul în care grupul Nikkei doreşte să crească vânzările publicaţiei în special în Asia şi America de Nord. "Vor fi zone în care se vor face investiţii. Suntem în proces de creştere şi dezvoltare", a adăugat acesta.

Pe de altă parte, conducerea grupului Nikkei a transmis angajaţilor Financial Times un e-mail prin care i-a asigurat pe aceştia că nu doreşte să reducă numărul de locuri de muncă şi că actuala echipă de management va rămâne în funcţie.

De asemenea, preşedintele Nikkei, Tsuneo Kita, şi directorul executiv al companiei, Naotoshi Okada, le-a transmis angajaţilor Financial Times că plănuiesc să facă investiţii, astfel încât publicaţia să devină "extrem de profitabilă".

"Financial Times va continua să se bucure de independenţă editorială şi de libertate totală, aşa cum ar trebui să se întâmple în cazul tuturor organizaţiilor de media", au mai spus cei doi.

Ziarul de business Financial Times a fost vândut de grupul britanic Pearson, care a deţinut această publicaţie prestigioasă timp de aproape 60 de ani, celei mai mari companii de media din Japonia, Nikkei, pentru 844 de milioane de lire sterline (1,19 miliarde de euro), conform unui material publicat joi pe ft.com.

Grupul Pearson, care a devenit liderul mondial în domeniul publicaţiilor educaţionale, s-a aflat în ultimul an în negocieri care vizau o potenţială vânzare a cotidianului Financial Times.

Compania privată de media Nikkei, care deţine cotidianul The Nikkei, publicaţia japoneză de business cel mai bine vândută, cu 3,12 milioane de abonaţi, a reuşit să iasă învingătoare în urma acestor negocieri, în defavoarea rivalului german Axel Springer, un grup de media care şi-a dorit la rândul său să îşi includă în portofoliu ziarul Financial Times.

Nikkei a câştigat această "bătălie" după ce a transmis Pearson o ofertă de ultimă oră, în cuantum de 844 de milioane de lire sterline, pentru a prelua Financial Times.

Această tranzacţie marchează sfârşitul unei ere, grupul britanic Pearson ieşind din acţionariatul Financial Times după ce a deţinut această publicaţie timp de 58 de ani, într-o perioadă de schimbări în industria media internaţională.

Tranzacţia dintre Pearson şi Nikkei vizează versiunea tipărită a Financial Times, site-ul FT.com şi titluri precum The Banker şi Investors Chronicle, dar nu include sediul central al Financial Times Group din Londra şi nici participaţia deţinută de Financial Times Group (50%) în The Economist Group, editorul revistei The Economist.

Achiziţia Financial Times de către grupul Nikkei vine în contextul unor schimbări dramatice în industria internaţională de media. Ziarele se luptă cu declinul tirajelor şi al încasărilor din publicitate, în timp ce companiile digitale şi marile grupuri din zona online, precum Google, şi-au crescut interesul în zona business-ului de media şi a furnizării de ştiri.

Spre deosebire de mulţi dintre rivalii săi, Financial Times a cunoscut o evoluţie în ultimii cinci ani, iar tirajul său total (vânzările unei ediţii atât în format tipărit, cât şi digital) a crescut cu peste 30%, până la 737.000 de copii.

Echipa editorială a Financial Times este formată din 500 de jurnalişti, care lucrează din peste 50 de locuri din lume.

Financial Times a apărut pentru prima dată în 1888, ca un ziar de patru pagini, şi a fost cumpărat de grupul Pearson în 1957.