Facebook ar putea detrona YouTube la videoclipuri scurte

Autor: Ioana Nita 27.07.2015

YouTube, serviciul video online al gigantului american Google, riscă să piardă locul întâi pe segmentul clipurilor video de scurtă, în condiţiile în care Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume, câştigă o cotă tot mai mare de piaţă pe această nişă, scrie agenţia Reuters.

„Facebook devine un lider pe piaţa video online, dat fiind că utilizatorii preferă să vizualizeze reclame în format video în loc de imagini, care sunt statice”, a spus Peleg Israeli, directorul general al operaţiunilor companiei Bidalgo de pe piaţa din Israel. Compania activează şi pe piaţa americană, fiind partenerul Facebook pe zona de marketing.

Investiţia în reclamele în format video este mare, iar o agenţie de publicitate realizează în general doar una sau două versiuni pentru o reclamă. Managerul Bidalgo a menţionat că o nouă tehnologie a companiei, numită Adaptation, poate să creeze în mod automat mai multe versiuni ale aceluiaşi clip video, astfel încât publicul-ţintă să vizualizeze exact imaginile care au cel mai mare impact asupra sa. Spre exemplu, germanii ar putea vedea steagul Germaniei în clipul video, iar francezii streagul ţării lor. Această tehnologie ar putea genera jumătate din veniturile Bidalgo în următorul an, potrivit lui Israeli.

El a menţionat de asemenea că aceste versiuni ale clipurilor video create în mod automat vor oferi reţelei Facebook un avantaj competitiv în faţa serviciului YouTube al gigantului Google, în condiţiile în care tehnologia folosită de reţeaua de socializare identifică utilizatorii „în cel mai detaliat mod posibil“. 

Google rămâne lider pe segmentul clipurilor video de lungă durată, însă se confruntă cu competiţia din partea Facebook pe segmentul clipurilor video de scurtă durată.

Potrivit reprezentanţilor Facebook, reţeaua de socializare are zilnic peste 4 miliarde de vizualizări ale clipurilor video, din care 75% sunt urmărite de pe dispozitivele mobile. Reprezentanţii Google au declarat că durata de vizualizare a clipurilor video de pe YouTube a crescut cu 60% în al doilea trimestru al anului, aceasta fiind cea mai rapidă rată de creştere din ultimii doi ani.

La nivel global, piaţa de publicitate online pentru dispozitivele mobile va depăşi 100 miliarde dolari în 2016, cu 430% mai mult faţă de bugetele alocale acestui segment în 2013, conform companiei de cercetare de piaţă eMarketer.