PIAŢA AUTO. Topul mondial vs. topul local. Volkswagen domină piaţa mondială, iar în România importurile, în timp ce Dacia urcă Renault-Nissan pe locul 4 în lume şi pe 1 pe plan local
Topul celor mai mari grupuri auto pe piaţa locală în funcţie de vânzările de autovehicule este dominat de grupurile care deţin şi unităţi de producţie în România, respectiv alianţa Renault-Nissan, care în România deţine prin brandul francez uzina Automobile Dacia şi Ford Motor Company, care deţine uzina de la Craiova, unde asamblează modelul B-Max.
Volkswagen, care în primul semestru a depăşit Toyota la nivel mondial devenind grupul cu cele mai mari vânzări de autovehicule, ocupă locul secund pe piaţa locală, cu aproape 11.200 de unităţi, jumătate faţă de cât au mărcile Dacia, Renault şi Nissan ale Alianţei.
Toyota, care până în 2013 era cel mai mare producător la nivel mondial, fiind depăşit de Volkswagen inclusiv în 2014, se regăseşte în România abia pe poziţia a noua. Grupul japonez, care deţine atât brandul Toyota, a anunţat marţi că a vândut 5,02 milioane de vehicule într-o perioadă de şase luni încheiată în iunie, sub livrările de 5,04 milioane de vehicule raportate de VW în această lună. Vânzările Toyota au scăzut cu 1,5% în primele şase luni ale anului, iar cele ale VW cu 0,5%.
Livrările VW pe piaţa europeană au crescut atât pe piaţa germană, cât şi pe cea a Europei Occidentale cu peste 6%. Volkswagen a profitat de creşterea cererii în Europa, care a compensat încetinirea înregistrată de piaţa chineză, cea mai mare a grupului.