Statistic, consumul de alimente „duduie“. În piaţă optimismul este însă mai temperat

Autor: Cristina Roşca 05.08.2015

Vânzările de alimente, băuturi şi ţigări au crescut cu 22% în iunie comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, arată datele statistice. Cifrele amintesc de anii de boom când consumul „galopa“ şi era principalul motor al economiei locale.

Avansul din luna iunie vine ca urmare a reducerii TVA la alimente de la 24% la 9% şi ca urmare a faptului că vremea bună a susţinut vânzările unor produse precum apa minerală, berea sau îngheţata, care prin tradiţie, se consumă mai mult vara. 

Trendul ascendent al vânzărilor este confirmat de jucătorii din piaţă - producători şi retaileri, însă cifrele vehiculate de aceştia sunt mai mici, avansul fiind mai „temperat“. „Am avut o creştere a vânzărilor în luna iunie de două cifre (peste 10% - n.red.), dar nu la nivelul anunţat de INS. Driverii de creştere sunt fructele, legumele şi carnea“, spune Daniel Cîrstea, directorul general al lanţului de supermarketuri Profi.