Cât costă o franciză, modelul prin care brokerii au ajuns să domine distribuţia de asigurări

Autor: Anelis Baciu 05.08.2015

Dezvoltarea afacerilor în sistem de franciză, mai puţin costisitoare comparativ cu deschiderea de birouri proprii, le-a permis brokerilor să acopere o mare parte din ţară şi astfel să ajungă să intermedieze aproape două treimi din primele subscrise de asigurători, care şi-au restrâns reţelele în perioada crizei.

Investiţia iniţială pentru un francizat porneşte de la 1.000 de euro şi poate ajunge la 10.000 de euro, iar ulterior francizatul trebuie să plătească între 10 şi 30% din valoarea comisionului încasat de la asigurător.

Brokeri precum Safety, SRBA sau Otto Broker au fost printre primii care au pariat pe acest sistem chiar la începutul crizei, când asigurătorii au început un proces masiv de restructurare prin închiderea de sucursale şi concedieri. Brokerii au umplut în acest mod golul lăsat de companiile de asigurări. „În momentul de faţă am oprit dezvoltarea businessului prin francize pentru că nu mai avem unde să-l implementăm, avem aco­perire în toată ţara“, a afirmat Viorel Vasile, director general al Sa­fety Broker. Jumă­tăte din afacerile Saftety Broker vin prin intermediul francizaţilor.

Majoritatea celor care aleg să intre într-un business în sistem de franciză din asigurări sunt foşti angajaţi ai asigurătorilor. Franciza poate fi o variantă de supravieţuire pen­tru unii din brokerii exis­tenţi, în con­diţiile în care nu au suficienţi bani pentru a-şi majora capitalul social până la 150.000 de lei, valoarea minimă admisă de ASF începând de anul viitor.