Bucureştenii mănâncă un sfert din alimentele vândute în România

Autor: Cristina Roşca 10.08.2015

Locuitorii Capitalei cheltuie anual în comerţul cu dominantă alimentară circa 3,7-3,9 miliarde de euro, respectiv 22-25% din totalul comerţului de profil, potrivit calculelor ZF.

Comerţul cu dominantă alimentară cuprinde magazinele mici, tradiţionale, dar şi supermarketurile, hipermarketurile şi magazinele cash&carry. Acestea din urmă nu vând însă doar produse alimentare, deşi această categorie este cea mai importantă ca pondere în cifra de afaceri.

Capitala a reprezentat dintotdeauna pentru comercianţi un magnet în contextul în care Bucureştiul este de departe cel mai populat oraş al ţării, cu o rată a şomajului mult sub media ţării şi cu un salariu mediu cu 40% mai mare decât media naţională.

Bucureştiul are de altfel un nivel de dezvoltare similar cu al Lisabonei sau Berlinului, potrivit datelor oferite anterior de BNR.

Astfel în Capitală există 6.500-7.000 de magazine alimentare (sub toate formatele) dintr-un total de 70.000-80.000 de unităţi la nivel naţional, respectiv sub 10%. De departe, cel mai extins retailer din Bucureşti este Mega Image, care deţine în Capitală circa 80% din totalul de 430 de magazine. Fiecare dintre ceilalţi jucători internaţionali are maximum 20-30 de unităţi.

„În Bucureşti nu avem o poziţie dominantă, avem o cotă de piaţă de 23-24%, iar Consiliul Concurenţei consi­deră ca eşti dominant când ai o cotă de peste 40%“, spunea în urmă cu circa o lună şi jumătate Xavier Piesvaux, fostul director general al Mega Image.