Aqua Carpatica a lui Jean Valvis a depăşit în vânzări Izvorul Alb

Autor: Mădălina Dediu Panaete 11.08.2015

Brandul Aqua Carpatica, creat de omul de afaceri Jean Valvis în 2010, a depăşit ca volume vândute brandul de apă minerală plată Izvorul Alb, creat de acelaşi antreprenor acum 15-20 de ani şi intrat în portofoliul gigantului Coca-Cola Hellenic în 2002.

Astfel, în perioada ianuarie-mai, cel mai vândut brand din categoria apelor minerale a fost Borsec, cu o istorie de peste 200 de ani, urmat de Aqua Carpatica şi Izvorul Alb, conform datelor companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.

Intrarea Aqua Carpatica în topul celor mai vândute trei branduri de apă minerală vine în condiţiile în care brandul a fost creat în urmă cu cinci ani, în timp ce restul brandurilor au o tradiţie de zeci sau chiar sute de ani.

Fiecare român consumă în medie anual 58 de litri de apă îmbuteliată anual, piaţa fiind dominată de branduri româneşti. În ultimii ani însă, mărcile private- care au preţuri mai reduse- au muşcat din această piaţă, devenind competitori importanţi pentru Borsec, Bucovina, Dorna, Perla Harghitei sau Tuşnad.