Magazinele de cosmetice Sephora au ajuns la un pas de 150 milioane de lei

Autor: Cristina Rosca 16.08.2015

Retailerul de cosmetice de lux Sephora, controlat de cel mai important jucător din industria de lux, grupul LVMH, a terminat anul trecut cu afaceri de 149,9 milioane de lei, în creştere cu 5,6% faţă de anul anterior şi cu aproape 60% mai mari decât în 2009, primul an de criză. Marja de profit aproape s-a dublat anul trecut faţă de 2013, ajungând de la 4,7% la 8%.

Potrivit site-ului propriu, Sephora deţine în România 25 de magazine, un număr relativ constant în ultimii ani. Retailerul a targetat principalele oraşe ale ţării, în frunte cu Bucureştiul, unde puterea de cumpărare este suficient de mare pentru a susţine un magazin de cosmetice de lux. Mai mult, compania a pariat în principal pe magazine amplasate în centre comerciale, unde avantajele sunt traficul garantat şi parcarea. În România, în continuare, peste 90% din shoppingul de haine, cosmetice şi încălţăminte se face la mall, spre deosebire de Europa de Vest, unde este dezvoltat shoppingul stradal.