Berea la halbă are TVA de 9%. Un impuls pentru o piaţă de 850 milioane de lei. Va creşte consumul?

Autor: Mădălina Panaete 13.08.2015

Berea la halbă reprezintă 3,5% din vânzările de bere în România, respectiv un consum per capita de 2,5 litri anual.

Reducerea TVA la berea la halbă, de la 24% la 9%, ar putea favoriza atât creşterea consumului de bere în acest tip de ambalaj, cât şi activitatea micilor producători din domeniu, însă cu condiţia ca restaurantele şi barurile să reducă preţurile în conformitate cu noua taxă, dar şi să promoveze această reducere în rândul clienţilor.

„În mod natural nu va veni clientul singur să cumpere mai multă bere numai aşa că a auzit el că s-a ieftinit. Fără campanie de promovare, împreună cu reduceri de preţ, nu vor creşte vânzările de bere la halbă. Noi am redus preţul, am transmis asta clientului, pentru că am zis că aşa vom avea venituri mai mari. Practic aşteptăm o creştere de 20% a vânzărilor la bere la draft în perioada august-octombrie“, spune Dragoş Petrescu, proprietarul lanţului de restaurante City Grill, care cuprinde pe lângă locaţiile cu acelaşi nume şi cafenelele City Cafe, berăriile Hanul Berarilor şi restaurantele cu specific italian Trattoria Buongiorno. El spune că din vânzările de bere ale companiei, 80% reprezintă berea la draft.

Berea la halbă reprezintă 3,5% (în volum) din vânzările de bere în România, astfel că fiecare român consumă în medie anual 2,5 litri de bere la halbă (0,4 litri), conform calculelor ZF pe baza datelor Asociaţiei Berarii României.