Vânzările de echipamente electro-IT s-au apropiat de 900 mil. euro în S1, plus 10%

Autor: Ioana Nita 11.08.2015

Smartphone-urile şi electrocasnicele mari au fost cele care au susţinut creşterea pieţei.

Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România a crescut în prima jumătate a acestui an cu circa 10% faţă de aceeaşi perioadă din 2014, la 894 milioane de euro, avansul fiind susţinut de vânzările mai mari de smartphone-uri şi electrocasnice mari (frigidere, maşini de spălat, plite şi cuptoare electrice etc.), potrivit studiului Temax realizat de subsidiara locală a companiei germane de cercetare de piaţă GfK.

Vânzările din sectorul telecom - tele­foa­ne mobile au înregistrat cea mai mare creştere în primele şase luni din 2015, fiind cu 16% mai mari comparativ cu perioada ia­nua­rie-iunie din 2014. Astfel, sectorul te­le­com a ajuns la 279 de milioane de euro, cele mai vândute produse fiind smartphone-urile. Acestea au avut o evoluţie explozivă în ultimii 4-5 ani, anul trecut pe plan local comer­cializându-se peste 2,5 mil. smartphone-uri în valoare de 500 mil. euro.

Pe locul doi în topul sectoarelor care au contribuit la creşterea pieţei bunurilor de folosinţă îndelungată a fost cel al electrocasnicelor mari, vânzările avansând cu peste 15% în primul semestru, la 175 milioane de euro.