Găsim din ce în ce mai greu vorbitori de limbi străine ieftini şi buni

Autor: Adelina Mihai 20.08.2015

România este o ţară foarte atrac­tivă pentru investitorii din zona ser­viciilor de externalizare, datorită uşu­rinţei cu care învaţă românii limbi străine, dar şi a competenţelor candi­da­ţilor deja existenţi pe piaţă, însă recrui­terii se plâng că găsesc din ce în ce mai greu ti­neri care să vorbească bine o limbă străină, la costurile scă­zute pe care vor să le aibă investitorii din această industrie.

„Ritmul poate prea accelerat de dez­voltare (a invesţiilor în livrarea de ser­vicii globalizate către corporaţiile din Vest – n.red.) a făcut ca cererea de can­didaţi să fie mai mare decât ceea ce poate piaţa să ofere. Ser­vi­ciile «shared» şi call cen­ter-urile pun o pre­siune foarte mare pe limba străină însă, din pă­cate, şi pe cost. Candi­daţii cu nivel avansat sunt din ce în ce mai rari şi au aştep­tări sa­lariale mai mari“, a ex­plicat Iuliana Leu­rent, sales director în ca­drul companiei  cu acti­vităţi în sec­torul serviciilor de re­surse umane Human­gest.

Ca urmare a acestei situaţii, spune ea, procesul de recrutare a devenit mult mai complicat şi lasă an­gajatorilor două op­ţiuni: fie angajează candi­daţi sub nivelul cerut de limbă şi îi introduc în trai­nin­guri intensive, pe in­vestiţie proprie, fie în­cear­că atragerea candidaţilor din alte companii cu pro­filuri similare prin salarii mai mari.